keskiviikko 13. toukokuuta 2015

vetoakselin irroitus ja asennus

Auto nostetaan nosturin avulla ylös ja irroitetaan pyörä. Tämän jälkeen otetaan saksisokka pois ja avataan pyörän navan eli vetoakselin pään mutteri. Tämän jälkeen otetaan aluslevy pois.Alapalloniveltä irroittaessa, otetaan ekana sokka pois mutterista ja mutteri auki ja alapallonivel otetaan ulosvetäjällä pois tai sitten 2.0i-malli vedetään tai kammetaan sisäpää irti väliakselista.sisempi vetonivel pitää irroittaaa seuraavaksi vaihteistosta.Muista että vetokselia saa jättää roikkumaan sen pään ollessa irti, vaan sido se esimerkiksi rautalangalla kiinni.irroita vetoakselin ulkopää pyörän navasta. Autoa ei saa laskea vetoakselin ollessa irti, koska pyöränlaakeri voi vaurioitus.Tämän jälkeen aloita vetarin asennus puhdistamalla pyöränlaakerin väliset liitospinnat, Voitele vetarin ulkopään uritus ohueasti molybdeenisulfidirasvalla ja työnnä se paikalleen pyörän napaan. aseta uusi aluslevy paikalleen ja kiristä uusimutteri sormitiukkuuteen. Aseta uusi likkurengas vetoakselin sisäpäähän. Laita sisäpäähä paikalleen, aseta ruuvitaltta vetoniveltä vasten. Työnnä niveltä sisään kunnes lukkorengas napsahtaa uraansa. Kiinnitä alapallonivel joustintukeen.käytä uutta sokkaa! Kiristä vetoakselin pään mutteri momenttiinsa. Elleivät sokanreijät ole kohdallaan viimeisen kiristysvaiheen jälkeen avaa mutteria tarvittava määrä. Käytä uutta sokkaa, muista lopuksi tarkistaa öljyt.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti